Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 09-07-2020 08:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: układ mogił
Post: 09-03-2007 18:34 
Offline

Rejestracja: 04-02-2007 21:41
Posty: 34
Witam

Niestety przysypiałem na lekcjach geometrii i teraz są skutki :roll: a chodzi o to, ze mam tu przerysowane własnorecznie (to widać :D ) założenie przestrzenne grobów i poproszę w miarę waszej wiedzy i zmysłu jego charakterystykę pod kątem wlaśnie geometrii, jak to uczynił Duda w swej księdze. On tam pisał przy kazdej nekropolii np. "cmentarz (układ mogił) rzedowy symetryczny, albo niesymetryczny, regularny, nieregularny itp.". I mnie wlasnie chodzi o taką charakterystkę. Sam doszedlem do wniosku, ze nie moge sobie z tym poradzic. Ale jednego jestem pewien: iż jest to układ rzędowy. Jednakże domniemuję, ze mozna jeszcze cos wiecej o tym napisać. :wink: Zwróccie uwagę na dwie mogiły -są prostopadle rozmieszczone wzgledem lewego i prawego ogrodzenia. A wiec calkiem inaczej niz pozostale. Jak to wszystko nazwać :? , proszę o pomoc.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 21:49 
Offline

Rejestracja: 16-09-2005 06:50
Posty: 1197
Lokalizacja: kolejno z: base.7g, 8g, 9g
:shock: Opisz to co narysowałeś :shock: Tak będzie najlepiej 8)

_________________
Hasło wikipedii "Oddział Grobów Wojennych C. i K. Komendantury Wojskowej w Krakowie" stanowi częsty dla tego źródła informacji przykład pilnie pielonego za pomocą cenzury prewencyjnej prywatnego folwarku mającego uchodzić za obiektywne informacje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 21:59 
Offline

Rejestracja: 17-09-2004 09:49
Posty: 723
Z pewnością niesymetryczny i nieregularny.
Można by powiedzieć - oryginalny ;)

Może, co by się zgadzało z praktyką zaobserwowaną na różnych cmentarzach, część grobów została usunięta przez... 1)
a) miejscowych gospodarzy w ramach wykorzystania materiałów budowlanych,
b) nieudanych "renowatorów",
c) czas.

Gdyby w pewnych miejscach coś dodać a gdzie indziej ująć to byłoby i symetrycznie i regularnie :lol: :lol: :lol:

1)
właściwe podkreślić

_________________
Znajdź dom w Beskidzie: http://beskid-niski24.pl
Pomóżmy Pawłowi - rzeźbiarzowi z Beskidu Niskiego: http://draganowa.info/Galerie%20zdjec/g ... magamy.htm


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 22:02 
Offline

Rejestracja: 17-09-2004 09:49
Posty: 723
Ale najbardziej interesuje mnie to, co pod spodem.
Czyli Dziennik kampanii rosyjskiej Krasickiego.
Niestety nie mam. :(

_________________
Znajdź dom w Beskidzie: http://beskid-niski24.pl
Pomóżmy Pawłowi - rzeźbiarzowi z Beskidu Niskiego: http://draganowa.info/Galerie%20zdjec/g ... magamy.htm


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 22:12 
Offline

Rejestracja: 04-02-2007 21:41
Posty: 34
No więc to jest schemat cmentarza z I wojny swiatowej w miejscowosci Sędziszów na Podlasiu. Cmentarz jest zalozony na planie kwadratu, pośrodku alejka. Wejscie na jego teren znajduje sie u dołu kartki, mniej wiecej w jej połowie. Cmentarzyk skromny, mogiły ziemne o zarysie prostokąta z kamiennymi obramowaniami. Na kazdej krzyż metalowy (współczesny), brak tabliczek. Ułożenie grobów dokladnie przerysowalem z cmentarza (na żywo [sic!]). Hmm nie wiem co tu jeszcze. Na pewno cmentarz nie umywa sie do tych z Galicji Zachodniej. Niewielki, skromny, położony na skraju lasu. Obecnie niczym nie ogrodzony. Pierowotnie opasany drewnianym parkanem. :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 22:24 
Offline

Rejestracja: 04-02-2007 21:41
Posty: 34
Marek Widurek pisze:
Ale najbardziej interesuje mnie to, co pod spodem.
Czyli Dziennik kampanii rosyjskiej Krasickiego.
Niestety nie mam. :(



Hehe Panie Marku, Pan niedługo wykupi wszystko co napisano na temat cmentarzy i I wojny :lol: :lol: i gdzie to potem składować :wink: A tak serio, to polecam Krasickiego oczywiscie. Poczatkowo myslalem, ze bede musial wydac niezłą kaskę za to. Ale niespodzianka-znalazlem egzemplarz przez google w jakims antykwariacie internetowym za 18 czy 20 zł. Dobra rzecz. Nie ma jakiejś wartkiej akcji ponieważ bohater był adiutantem, wiec nie sluzył na pierwszel linii. Stąd niewiele trupów i krwi :twisted:
Natrafiłem na fragment, w którym arcyksiąże Fryderyk dekoruje polskich legionistów. Podchodził i zagadywał jezykiem "polsko-czeskim" . Jeden z legionistów nie zrozumiał słów, poniewaz okazało się, ze jest Niemcem (!), ochotnikiem ze Wiednia i ni w ząb polskiego, mimo, ze wlasnie wsrod Polaków słuzy. Arcyksiąże ładnie go "zdołował" mowiąc na odchodne: "Nie nauczył się Pan polskiego?!" :D :D

Poza tym jest do kupienia wznowienie Wielkiej Wojny 1914-18 (i, II tom) Dąbrowskiego nie w zadnym antykwarciacie tylko w sklepie (nówka!), T.Pawlik "Bitwa pod Lwowem"1914" także.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2007 22:34 
Offline

Rejestracja: 04-02-2007 21:41
Posty: 34
Marek Widurek pisze:
Z pewnością niesymetryczny i nieregularny.
Można by powiedzieć - oryginalny ;)

Może, co by się zgadzało z praktyką zaobserwowaną na różnych cmentarzach, część grobów została usunięta przez... 1)
a) miejscowych gospodarzy w ramach wykorzystania materiałów budowlanych,
b) nieudanych "renowatorów",
c) czas.



Dziekuje za odpowiedź. Ale punkt "a" raczej pominiemy, poniewaz jak juz wspomnialem cmentarz jest b. skromny. Tam nie ma czego zabierać. Brak betonowych nagrobków, tylko ziemne i obramowane wąskimi "wstązkami" kamiennymi. Ubogo !
"b" - hmmm...taki uklad mogił był od zawsze (czytalem w dokumentach archiwalnych), wiec po prostu tak je zbudowano.
"c" - eee nie

A ostrzegałem nie umywa sie do West Galizschien :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2007 12:55 
Offline

Rejestracja: 04-02-2007 21:41
Posty: 34
Marek Widurek pisze:
Z pewnością niesymetryczny i nieregularny.



Dziekuje, wierze na słowo. W koncu komu jak komu, ale matematykowi zaufam 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl