Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 06-06-2020 04:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: 04-10-2019 08:45 
Offline

Rejestracja: 25-04-2009 07:26
Posty: 1221
Z sentymentem poczytałem dyskusję przy okazji szukania wątku, w którym mógłbym podać informację...
Ale do rzeczy - na stronie http://zat.besko.pl/ są udostępnione mapy pod Locusa. Jest tam:
1. Beskid Niski cz. wschodnia - wystarczy wymienić nazwisko Krukar i wszystko wiadomo :-) http://zat.besko.pl/mapa-gotowa/
2. WIG P51 S34 Lesko -http://zat.besko.pl/mapa-wig-p51-s34-lesko/
3. WIG P51 S33 Jaśliska - http://zat.besko.pl/mapa-wig-p51-s33-jasliska-2/

IMO bardzo dobre uzupełnienie map off-line w telefonie, a szczególnie wartościowe są skalibrowane WIG-ówki (a jest szansa, że będą pojawiać się następne).


Na górę
Post: 24-10-2019 17:04 
Offline

Rejestracja: 10-05-2011 15:36
Posty: 569
Lokalizacja: słupsk
Przed kolejnym wyjazdem w BN rozłożyłem tegoroczną mapę Compassu i wczytałem się w interesujące mnie rejony masywów Cergowej i Piotrusia.
Zwróciło moją uwagę kilka zmian w porównaniu do wcześniejszych wydań.
Żeby nie zanudzać, to wspomnę o dwóch w miejscach, które mam zamiar niebawem odwiedzić. I tak w porównaniu do map z 2016 i 2017 roku:
1. Na Piotrusiu w poprzednich wydaniach był na żółto zaznaczony odcinek z wierzchołka do Świętej Studni. Na tegorocznej mapie nie ma nawet ścieżki.
Ścieżka w terenie była i jest, ale, czy była szlakowana? Nie wiem.
2. W masywie Cegowej, tuż na pd. na czerwonym szlaku jest Szczob. Ok.
Druga tak nazwana górka leży dalej na pd, bliżej Zawadki, na bezszlakowiu i liczy sobie 493 m. Zerknąłem na wcześniejsze mapy i stwierdziłem, że na mapie w roku 2017 był to Horbek 487 m, w 2016 Szczob 493 m, w 2004 też Szczob.
Na innych mapach też różnie to bywa(ło).
Mapa-turystyczna podaje raz Szczob, a raz Wrob (483 m), WIG z 1938 r. też Wrob (491 m). Wrob, to być może zniekształcona nazwa Wrch (?).
Ktoś coś wyjaśni skąd to zamieszanie, jak jest właściwie?


Na górę
Post: 24-10-2019 20:32 
Offline

Rejestracja: 07-11-2008 19:15
Posty: 110
Lokalizacja: Dukla
task pisze:
1. Na Piotrusiu w poprzednich wydaniach był na żółto zaznaczony odcinek z wierzchołka do Świętej Studni. Na tegorocznej mapie nie ma nawet ścieżki.
Ścieżka w terenie była i jest, ale, czy była szlakowana? Nie wiem.

Na pewno w 2014r ścieżka była znakowana, znaczek koloru niebieskiego wyglądał tak jak na mapach oznaczana jest kapliczka. Ale w ubiegłym roku początkiem maja po ścieżce i znakowaniu nie było śladu. Na Piotrusiu trwało sprzątanie powalonych drzew po wichurze, tak że nawet nie próbowałem szukać znaków, szedłem "na pamięć". Jeśli dobrze pamiętam to nie było nawet tabliczki informującej w którym miejscu trzeba skręcić ze szlaku.

task pisze:
2. W masywie Cegowej, tuż na pd. na czerwonym szlaku jest Szczob. Ok.
Druga tak nazwana górka leży dalej na pd, bliżej Zawadki, na bezszlakowiu i liczy sobie 493 m. Zerknąłem na wcześniejsze mapy i stwierdziłem, że na mapie w roku 2017 był to Horbek 487 m, w 2016 Szczob 493 m, w 2004 też Szczob.
Na innych mapach też różnie to bywa(ło).
Mapa-turystyczna podaje raz Szczob, a raz Wrob (483 m), WIG z 1938 r. też Wrob (491 m). Wrob, to być może zniekształcona nazwa Wrch (?).
Ktoś coś wyjaśni skąd to zamieszanie, jak jest właściwie?

Nie wiem jaka nazwa i wysokość są właściwe, ale stawiam na Horbek wys. 487m. bo taka informacja podana jest na mapie W. Krukara "Gmina Dukla" z 2011r


Na górę
Post: 27-10-2019 21:58 
Offline

Rejestracja: 02-11-2009 13:01
Posty: 147
szymek pisze:
Na pewno w 2014r ścieżka była znakowana, znaczek koloru niebieskiego wyglądał tak jak na mapach oznaczana jest kapliczka. Ale w ubiegłym roku początkiem maja po ścieżce i znakowaniu nie było śladu. Na Piotrusiu trwało sprzątanie powalonych drzew po wichurze, tak że nawet nie próbowałem szukać znaków, szedłem "na pamięć". Jeśli dobrze pamiętam to nie było nawet tabliczki informującej w którym miejscu trzeba skręcić ze szlaku.

Byłem tam w październiku 2018. Ścieżka jest oznakowana, ale nie ma początkowego odcinka jakiś 50 metrów - właśnie w miejscu wycinki drzew. Tabliczkę prawdopodobnie rozwalili leśnicy ciężkim sprzętem, bo w miejscu gdzie stała jest rozjeżdżona droga. Zaznaczyłem na mapie punkt czerwony gdzie stała tabliczka z początkiem szlaku.
Obrazek

Takie pytanie mi się nasuwa drodzy forumowicze: komu zgłasza się błędy na mapie compassu? Mówiąc szczerze chodzę tu i ówdzie i znajduję trochę nieprawidłowości, chętnie bym komuś podesłał kilka "poprawek".


Na górę
Post: 28-10-2019 07:47 
Offline

Rejestracja: 24-11-2009 10:14
Posty: 244
Tu zgłaszać można uwagi: https://www.compass.krakow.pl/kontakt


Na górę
Post: 07-03-2020 15:08 
Offline

Rejestracja: 02-11-2009 13:01
Posty: 147
Planując nowe posunięcia na pełną wiosnę w BN, namierzyłem na mapie dziwne oznaczenia, których brak w legendzie, czy ktoś może wie co oznaczają te czarne prostokąty koło Stożka nad Bieliczną i pod Kozim Żebrem?
Obrazek


Na górę
Post: 07-03-2020 23:17 
Offline

Rejestracja: 24-11-2009 10:14
Posty: 244
A nie lepiej skierować pytanie do wydawnictwa ?


Na górę
Post: 08-03-2020 15:09 
Offline

Rejestracja: 18-12-2014 20:50
Posty: 291
okopy

_________________
pzdr
mazeno


Na górę
Post: 09-03-2020 09:27 
Offline

Rejestracja: 08-07-2014 13:32
Posty: 81
Konfederackie? I-wojenne?


Na górę
Post: 09-03-2020 10:17 
Offline

Rejestracja: 18-12-2014 20:50
Posty: 291
no tego juz topografia nie klasyfikuje

_________________
pzdr
mazeno


Na górę
Post: 09-03-2020 14:04 
Offline

Rejestracja: 08-07-2014 13:32
Posty: 81
A zgodnie z waszą wiedzą?


Na górę
Post: 09-03-2020 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2013 23:56
Posty: 519
Lokalizacja: Galicja
http://www.kulturawlesie.pl (tam też zdjęcia tych miejsc)

Cytuj:
Dobrze zachowane fragmenty okopów strzeleckich z I wojny światowej znajdują się na wschodnim i północnym zboczu góry Stożek (852 m n.p.m.) w pasmie Ostrego Wierchu. Dokładna lokalizacja: ciąg okopów nr 1: 21,10095; 49,44867 (po lewej stronie ścieżki z Przełęczy Perehyba), ciąg nr 2: 21,09988; 49,44918.

Cytuj:
Dobrze zachowana linia okopów strzeleckich z I wojny światowej ciągnie się na przestrzeni kilkuset metrów na wschodnim zboczu Koziego Żebra (847 m n.p.m.). Umocnienia pochodzą z okresu walk toczonych w rejonie Gór Hańczowskich przez wojska austriackie i rosyjskie w marcu i kwietniu 1915 roku. Zajmowane początkowo przez Austriaków Kozie Żebro zostało zdobyte przez Rosjan (25 marca), a następnie odbite przez żołnierzy elitarnego 3 Pułku Strzelców Tyrolskich (27 marca). Zachowane w różnym stanie umocnienia ziemne z tamtego czasu można odnaleźć wzdłuż całej linii ówczesnego frontu, między innymi na Skałce, Jaworzynce, Wysocie oraz na leżącej po drugiej stronie doliny Regetówki Rotundzie.

_________________
Forum "Turystycznie"
http://www.turystycznie-forum.pl


Na górę
Post: 09-03-2020 23:32 
Offline

Rejestracja: 27-11-2011 10:54
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
Chyba Mazeno ma rację. Pod Lackową, na mapie, w miejscu po szańcu Konfederatów też znajduje się ów znak.


Na górę
Post: 11-03-2020 10:02 
Offline

Rejestracja: 10-05-2011 15:36
Posty: 569
Lokalizacja: słupsk
Na Stożku i pod Kozim Żebrem są symbole, a chyba najciekawsze i najlepiej zachowane w BN okopy na Płazinach na mapach Compassu opisane są słowem "okopy", brak zaś symbolu.
Alan dzięki za namiary na stronę:
Alan pisze:
www.kulturawlesie.pl (tam też zdjęcia tych miejsc)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl